Mine vinkler
Skarpe og skæve takes på strategisk kommunikation, mennesker og organisationer
Hvad er en strategi og hvorfor skal vi have en?
Med den gode employer branding-strategi sikrer vi at vi bruger ressourcerne rigtigt og effektivt.
Skal I rekruttere? Her er 10 velkendte brølere - og 10 gode råd
10 rekrutteringsbrølere og 10 gode råd til at gøre det bedre. Det er slet ikke så svært, heller ikke for helt almindelige virksomheder
Bliv god til at bruge de sociale medier
Brug de sociale medier til at bygge et godt omdømme. Det tager tid. Og det er det værd.
Gør medarbejderne til ambassadører
Medarbejderambassadører løfter jeres employer branding til næste niveau. Læs hvorfor.
Giv et afslag og få en ambassadør
Kan man få fravalgte ansøgere til at tale godt om virksomheden? Sagtens! Få tjeklisten her.
Kreativ annoncering når I skal rekruttere
Annoncering på jobportaler er den klassiske tilgang. Vær også opmærksomme på andre veje til ansøgerens hjerte.
Onboarding og offboarding der styrker jeres rekruttering
Rekrutteringen fortsætter. Også når medarbejderen er begyndt i sit nye job. Onboarding og offboarding bør tænkes i jeres employer branding.
Mandlige rollemodeller i Nordjylland
Vi mangler kvinder i ledelse og bestyrelser. Og det er mændene der skal gå forrest.
Den kæmpestore sandwich
Og ganske rigtigt. “Men,” siger hun. Og så ved du godt, at kritikken er på vej.
Feedback og hvad jeg lærte af Morten
Hvorfor er psykologisk tryghed første skridt i feedback der virker?
Set gennem lilla briller
Magt. Du kan ikke tage den af og på. Når du har den, må du acceptere dit magtbias.
Fygning på de sociale medier
På de sociale medier kan vi få kontakt til kunder, brugere og borgere. Det er umagen værd.
Giv ros der virker
Ros skal gives med lige så stor (større?) omhu end kritik. Er du klar til det?
Lynkursus i at give respons på tekster
Få mine bedste råd til at give feedback i en smart lille præsentation.
Skriveproces med hjertet
Talen til konfirmationen eller den runde fødselsdag. Læs hvorfor du gerne må bruge følelserne.