Sig noget sødt hver dag
Jeg køber sko til mig selv og børnene online. Et sted derude i kundeserviceland sidder verdens sødeste Lene. Lene er der altid for mig. Jeg har altid brug for hende når noget er gået lidt galt. Som regel fordi jeg af og til er en klods til det der med at trykke på de rigtige knapper. Men i går fordi der kun ankom en kasse med børnesandaler selv om bestillingen (og fakturaen!) lød på to par. Ikke så godt - babyen har meget varme tæer i forårseksplosionen.Lene er der som et søm.
Hej Katrine. Det er beklageligt. Jeg sender et ny par til dig med det samme.. Jeg håber i bliver glade for dem. Rigtig god weekend. Mvh Lene
Her kunne jeg sige pænt tak.Men det gjorde jeg ikke. Jeg skrev til Lene:
Tusind tak! Og ja, vi plejer altid at blive glade for jeres sko, og vi er vilde med jeres gode kundeservice og anbefaler jer til alle vennerne. Bare så I ved det! :-) God weekend. Katrine
Der er vist nok en film der hedder Pay it forward. Og feel-good-moralen er vist nok at hvis alle gør hinanden gode tjenester på forventet efterbevilling, så sker miraklerne vitterligt.Det giver totalt mening.Ros er et fantastisk redskab til læring. Når vi får at vide hvad vi gør godt, ved vi også hvad vi skal blive ved med, og gøre mere af. Lene har fortjent at få ros og at få at vide at det at hun er så god, også bliver kommunikeret ud til resten af verden. Faktisk burde jeg være mere konkret. Jeg burde have skrevet til Lene at det er netop det at hun er på pletten, der er så godt. At det er det at hun skriver lige ud af posen, venligt og menneskeligt, og så man kan forstå det, der gør mig glad. Og at hun tror på mig - jeg har jo ikke nægtet at skrive under på nogen kvittering fra pakkeposten hvor der stod at der var to par sko i en pose, selv om der kun var en. Jeg må vist til tasterne igen...Har du rost nogen i dag? Nej? Så er det om at komme i gang. Sig lige præcis hvad det er de gør godt. Og gør det med det samme.Foto: David Eccles / Creative Commons